Velkommen til Finneset
Her har det vært drevet folkehøgskole i over 100 år

Bli kjent med skoleområdet

Våre internat og internatrom

• Ved vår skole bor elevene på fire ulike internat:
  • Kongstein – Valhall – Trudvang og Filipstua
  • Internatene ligger rundt skoletunet. Vi har 45 dobbeltrom, 12 enkeltrom og sju elevstuer som deles av de nærmeste hyblene. Dusj og toalett er på gangen.
  • Skolen har et nyere internat (Filipstua) med dusj og toalett tilknyttet hvert dobbeltrom. De som ønsker å bo her, må betale ekstra for dette.
  • De som ønsker enkeltrom må betale ekstra for dette
  • Rommene er fra 8 – 12 kv.
  • Alle rommene har: vask, speil, senger (rammemadrass 90 cm) skap, kommode, nattbord, nattbordlamper og gardiner.
  • Alle elever må ha med eller kjøpe når de ankommer- egen dyne, pute, sengetøy og håndklær .
  • Internett på alle rom.
  • Parkeringsplass for de som her med egne biler

Skolen ligger vakkert til med egen brygge til sjøen.
Finneset heter plassen vår, og er en helt liten verden i seg selv- med tunet, hagen, skogen, fjæra og brygga.

Kabelvåg en urban liten landsby

I koselige Kabelvåg, bare 5 min spasertur unna, finnes finnes litt butikker, iderettshaller og gallerier.

Noen av internatrommene våre
Andre rom og aktivitetsområder på skolen
Ellers så finnes i nærområdene